In 2000 richt Wim van Elk in Wijchen een onderhoudsbedrijf op. De werkzaamheden bestaan op dat moment uitsluitend uit schilderwerk. In de jaren daarna specialiseert elk® zich in andere onderhouds- en renovatiewerkzaamheden. Met de opening van vestigingen in Eindhoven en Enter wordt het bedrijf steeds groter en professioneler. Het hoofdkantoor verhuist naar Nijmegen, waar elk® zich exclusief gaat concentreren op de zakelijke markt.
Omdat we niet alleen op technisch, maar vooral ook op sociaal vlak sterk zijn, weten steeds meer corporaties en opdrachtgevers elk® te vinden. We houden namelijk niet alleen rekening met ‘stenen’, maar vooral met de bewoner. En dat spreekt aan. Bedrijven met dezelfde kwaliteit en mentaliteit voegen zich bij ons: Bouw Totaal Onderhoud, Pijl Vastgoed, VIOS Bouwgroep, De Goede Vastgoedonderhoud, NVT Onderhoudsgroep, Bouwbedrijf Renshof en Hendriks SGR.
Samen vormen we elk® groep. Een gezonde en maatschappelijk bewuste organisatie die koploper wil zijn in renovatie, onderhoud en transformatie van wijken en utiliteit. Naast renovatie en onderhoud, hebben we onze horizon verder verbreed en zijn we in staat om meer woonruimte en duurzaamheid in bestaande wijken te realiseren. elk® groep heeft de ambitie om te blijven groeien in kwaliteit en omvang. We laten zien dat het anders kan. Zonder gedoe. En met tevreden opdrachtgevers en bewoners.
elk® groep heeft 16 vestigingen verspreid over Midden en Zuid-Nederland. In Bleiswijk, Apeldoorn, Groningen en Eindhoven zitten de vestigingen van NVT en in Enschede zit Bouwgroep Renshof. De vestiging van Hendriks SGR staat in Berghem.
Vakmensen met een hart voor bewoners.
elk® groep vestigingen, verdeeld over heel Nederland.
Het gemiddelde cijfer in Nederland is 6,7. Samen met een eNPS van 24,4 gaf dat ons in 2022 het recht om ons World-class Workplace te noemen.
Het ziekteverzuim bij elk® groep ligt erg laag.
Door persoonlijke aandacht en onze klantreis krijgen we soms zelfs alle bewoners mee!
Zij blij, wij blij!
elk® groep is een bedrijf met een echt familiegevoel. We delen hetzelfde DNA. Dezelfde normen en waarden. Handen uit de mouwen, oog voor de mens. In onze familie voelt iedereen zich veilig en gewaardeerd. We steunen elkaar door dik en dun. Op familie kun je namelijk altijd rekenen. We doen de dingen graag samen met klanten en co-makers. Want samen kom je verder. We zijn eerlijk tegen elkaar. Natuurlijk met respect.
Hoe herken je een typische elk®-er? We vallen op omdat we zo lekker onszelf zijn. Een tikkeltje eigenwijs misschien, maar op een positieve manier. Altijd op zoek naar de vraag achter de vraag. Bezig met creatieve oplossingen die verrassen en inspireren. En die vaak nog beter passen dan de oorspronkelijke vraag.
Dingen klein maken. Opdelen in overzichtelijke stapjes. Het is onze tweede natuur. Geen bureaucratie en moeilijke procedures. Geen onnodige dingen doen. Wel gewoon doen, fouten maken, samen leren en successen vieren. Altijd met de focus op het einddoel. Zo worden we steeds beter.
Blije collega’s zorgen voor blije klanten en bewoners. Daarom is het zo belangrijk dat elk®-ers lekker in hun vel zitten. Op hun werk én thuis. Ons interne TOPfit-programma ondersteunt ze daarbij: hulp bij een gezondere leefstijl, een fijne en veilige werkplek, financieel advies of een persoonlijke coach. Bewoners gelukkig maken is belangrijk als je dagelijks bij ze te gast bent. Stof, herrie en vreemde mensen over de vloer compenseren we met we humor en persoonlijke aandacht. Samen lachen maakt de overlast net wat draaglijker.
Ons werk heeft impact op de gebouwde omgeving. Maar ook op collega’s, klanten, bewoners, leveranciers en alle andere stakeholders. Dat voelen we als we te gast zijn in een woning of wijk. We zijn betrokken en verantwoordelijk. Nemen iedereen aan de hand mee. We zeggen wat we doen, en doen wat we zeggen. Dat is hoe wij werken. Wij gaan voor succes!